Kaptenen på skeppet

Eftersom att det inte var någon match denna helgen så har ja inte jättemycket att skriva om men känner ändå att ja borde skriva något. Nu när Tim har lämnat som ja tycker va en rätt okej kapten iallafall den bästa sen nenne så står vi i dagsläget helt utan någon naturlig ledare. Därför tänkte ja skriva lite om potentiella ledare men med det sagt så tycker jag inte att det finns någon självklar för jobbet. Personligen så vill jag ha en person som vet att han har hittat hem, gärna en som är uppväxt i klubben.

 Tillman har varit uppe på tapeten och var den som var kapten när inte Tim var det, faktiskt så va Tillman kapten från början men Tim tog över jobbet av en anledning. Tror inte att det är en så bra idé att ge bindeln till en som har fått chansen men som inte skötte sin uppgift.

Filip O är uppväxt i klubben och är ohotad i startelvan enligt mig, Filip har aukotoritet i sig och kan mycket väl ge reprimand ifall det skulle behövas. Dessutom så har ja sett många gånger när Filip driver upp tempot på träningen med sin närvaro och det är sällsynt. Samt så är han på en perfekt position till att vara lagkapten. Filip är inte den perfekta lagkaptenen men jag tror att han kan höja sig med uppgiften och om något år så kommer vi kanske alla att se han som en ledare, ja förutom Oscar då kanske. Filip tränar också ofta vilket jag tycker är oerhört viktigt för en kapten.

Lukas går egentligen emot mina kriterier men han är en omtyckt person i hela föreningen och jag har ännu inte hittat någon som har ett ont ord att säga om honom. Lukas spelar antingen back eller mittfält vilket passar bra som kapten, Lukas har även rutinen inne vilket inte många andra som kan vara kapten har i vår unga trupp. Respekt det har han i klubben men jag undrar om det är rätt sorts respekt han har för att kunna ta jobbet.
Skulle kunna träna lite oftare dock.

Joakim Pettersson har jag inte sett så mycket av denna säsongen men från föregående säsonger när han bland annat hjälpte Önnestad gå upp i femman var han en bra ledare och har en bra respekt med sig i hela laget. Vet dock inte hur mycket han har tänkt att satsa men är det 100% så är han mitt första val till kaptensbindeln

Kommentera gärna ifall jag har glömt någon eller om ja helt enkelt har fel eller om du håller med!


Kommentarer
Postat av: T-qvist

Vem Joakim? Finns väl två?

2011-02-22 @ 14:09:52
Postat av: Oscar

Jocke Pettersson, mittbacken som lämnade för venestad året efter vi gick upp i femman.

Har nyligen kommit tillbacka till klubben, briljant mittback.

2011-02-23 @ 18:54:43
Postat av: Poppe

Ge Lucas den!!!

2011-02-23 @ 20:53:49
Postat av: Gustav

ge mig den!

2011-02-23 @ 23:34:15
Postat av: daniél

jens. enkelt.

2011-02-24 @ 12:39:38
Postat av: Supporter

PHilip *

2011-02-24 @ 17:12:10
Postat av: Jocke

Lucas*



För att korrigera ytterligare :)



Vi ska alla uppträda som kaptener denna säsongen... vem som har bindeln på armen är bara en parentes.

2011-02-25 @ 12:34:50
Postat av: Emil

Jag då? :D



Är inte jag ett alternativ? ;)

2011-02-26 @ 18:46:14
Postat av: Nicklas

jag kommer hem direkt om jag far den:=)

2011-02-27 @ 02:55:30
Postat av: daniél

ge den till morgan.

2011-02-27 @ 11:48:00
Postat av: Philip

ey! vad händer med bloggen?

2011-03-07 @ 22:00:17
Postat av: Philip

ey! vad händer med bloggen? ingen matchuppdatering?

2011-03-07 @ 22:02:38
Postat av: daniél

by the way. nicklas känns ganska given om han nu får spela

2011-03-09 @ 10:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0